علي رضا علي احمدي در ادامه خاطرنشان کرد : آفرينشهاي هنري، قصهگويي، شعرخواني و نقاشي باعث اثر بخشي فرآيند يادگيري کودکان مي شود بنابراين اين روشها بايد در نظام آموزشي جايگزين شيوههاي ارايه مستقيم محتواي درسي شود.
وي با بيان اين که اين طرح ميتواند ضمن حفظ نقش اصلي کانون در بالا بردن فرهنگ عمومي، به تفاوتهاي فردي و شناسايي و پرورش استعدادهاي خاص کودکان و نوجوانان در نظام آموزشي رسمي توجه بيشتري نشان دهداظهار داشت: کانون با توجه به تجارب 45 ساله خود، ميتواند با اجراي چنين طرحهايي در شکوفايي استعداد هاي کودکان نقشآفريني کند به طوري که سازمانهاي فرهنگي و هنري براي جذب نيروهاي متخصص خود در سالهاي آينده به کانون مراجعه مي کنند.
وي اظهار اميدواري کرد با اجراي طرح کانون مدرسه تجربيات کانون در زمينه آموزشهاي غير مستقيم به مدارس منتقل و معلمان اين شيوهها را در مدارس به کار بگيرند.
علياحمدي با بيان اين که کانون بايد با تحولات عرصه فنآوري همراه شود اظهار داشت: کودکان بايد به موازات حضور در قرائت خانه کتابخانه کانون، از محتواي الکترونيک استفاده کرده و در زمينه رايانه، انيميشن و چند رسانهايها آموزش ببينند.
وزير آموزش و پرورش در پايان خبرداد: به زودي دستورالعملي به سازمانهاي آموزش و پرورش استانها ارسال ميشود که بر اساس آن سازمانهاي تابعه وزارت خانه به عضويت شوراي آموزش و پرورش استان و شهرستان منطقه خود در ميآيند.
در اين مراسم مدير کانون استان تهران گفت: امروز خانه اميد ديگري براي کودکان هم زمان با روز جهاني کودک بازگشايي ميشود.
محسن فضلي با اشاره به اين که 400 مرکزکانون، 1200 مدرسه و 6400 کلاس درسي دوره ابتدايي بيش از 256 هزار دانشآموز را تحت پوشش اين طرح قرار ميدهند تصريح کرد: بر اساس اين طرح هر کودک ، سالانه 8 جلسه براي فراگيري بهتر درسهاي خود به مراکز کانون مراجعه ميکند.
مدير کانون استان تهران با بيان اين که تنها روش براي انتقال مفاهيم درسي تخته سياه و سخنراني و فضاي بسته کلاس نيست افزود: ميتوان با هنر و تکنيک ، مفاهيم را به دانش آموزان منتقل کرد.
آيين گشايش کتابخانه کانون اسلام شهر با پخش فيلم و اجراي سرود و برنامه قصهگويي و شعرخواني مربيان و اعضاي کانون همراه بود./115
انتهای پیام/